שוקלים להשקיע בקרקע? אילו סוגים יש ומהם החוקים שצריך להכיר

תוכן עניינים

אחד מהטרנדים החמים להשקעה בשוק הישראלי הוא השקעה בקרקעות. הביקוש לקרקעות לקנייה ובנייה הולך וגובה. מה כדאי לכם לבדוק? איזה סוגי קרקעות קיימים? ואיזה חוקים אתם צריכים להכיר לפני? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

כמה מילים על השקעה בקרקעות

כולנו, כישראלים, רוצים למצוא מקום לגור בו זה יכול להיות דירה בבניין, יכול להיות בית פרטי עם גינה, ויכול להיות בכלל שכירות בבית או דירה כזו. בכל מקרה, רכישת קרקעות יכולה להיות רלוונטית לכלל השימושים. אם זה לצורך השקעה, בניית בניין ומכירת הדירות, ואם זה לצורך בניית בית חלומותיכם על כלל השטח. לפני שאתם משקיעים בקרקעות, אתם חייבים לבחון טוב את סוגי הקרקעות הקיימים, להבין את מצב השוק, ולפעול לפי חוק.

כמה מילים על השקעה בקרקעות

אז אילו סוגי קרקעות קיימים?

ישנם מספר סוגי קרקעות, וכשאתם באים לבצע רכישה, אתם צריכים לבחון מה הקרקע שנדרשת לצרכים שלכם.

  • קרקע חקלאית – קרקע שאפשר להשתמש בה בעצם רק לצרכי חקלאות. אי אפשר לבנות בה, אי אפשר להציב בה קראוון. אם תעשו את אחד מהדברים הללו, הרשות המקומית תפעל נגדכם.
  • קרקע מופשרת – קרקע שהיעוד שלה הוא בעיקרון לבנייה. בדרך כלל, קרקע מופשרת תהיה יקרה יותר מקרקע חקלאית. לאחר שתרכשו אותה, תצטרכו לבנות תכניות בניה, לקבל היתרים, ולהתחיל לבנות.
  • שטח באזור מגורים – אזור מגורים הוא אזור מאוכלס. בדרך כלל ערך האדמה באזור כזה יהיה גבוה יותר. כמובן שיש הבדל האם השטח הוא בתוך אזור מגורים הוא רק בקרבתו.
  • שטח באזור תעשייה ומלאכה – אמנם לא תוכלו לבנות בית בשטח כזה, אבל תוכלו להשכיר את השטח לצורך בניית מפעל, או אזור תעשייה. תוכלו גם אתם לבנות את המפעל שלכם, אם יש לכם כזה.
  • שטח באזור מסחר ומשרדים – אם אתם קונים קרקע שעתידה להיות שטח מסחרי, למשל, אם תקום שם עיר חדשה, או סתם מקום אטרקטיבי למשרדים, תוכלו להרוויח הרבה כסף מלהשכיר שם משרדים.
  • שטח באזור תחבורה – השקעה בשטח כזה היא תמיד קצת מסוכנת, אי אפשר להיות בטוחים שהשטח לא יופקע לצרכי תחבורה ציבורית. אבל אם תיבנה לידכם רכבת, כנראה שהמחיר שלכם יעלה.

 

החוקים הרלוונטיים להשקעות בקרקע

עליכם להכיר כמובן את חוק המקרקעין, שהוא החוק המרכזי, וכנראה שתצטרכו להתעסק עם סעיפים רבים ממנו. מלבד זאת, מומלץ לכם להכיר את חוק יסוד מקרקעי ישראל, חוק מקרקעי ישראל, וחוק מינהל מקרקעי ישראל. אמנם השמות דומים, אבל עליכם לדעת שכל חוק הוא שונה, ולעיתים תידרשו לחוק ספציפי מהם.

לסיכום, אם אתם מתכוונים להיות משקיעים בקרקעות, עליכם לדעת דבר ראשון איזה סוג קרקע אתם רוכשים. אחר כך, תבחנו בעזרת עורך דין את החוקים הרלוונטיים. ערכו סקרי שוק, ובדקו את התכניות העתידיות לשטח אותו אתם רוצים לרכוש. זכרו, מדובר בעסקה רצינית ומשמעותית.

משקיעים בקרקעות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים