נזק כלכלי לעסק בעקבות משבר נגיף הקורונה

תוכן עניינים

נזקי הקורונה לכלכלת העולם אינם סוד. מלבד מאות אלפי חולים ברחבי העולם, נראה שהנפגעים העיקריים במדינות רבות הם דווקא עסקים קטנים ובינוניים, שתזרים מזומנים שוטף הוא החמצן שהם זקוקים לו. חמצן שלא מגיע בימים אלה, גם אם המדינה מחזיקה באלפי מכונות הנשמה.

יחד עם זאת, דווקא אזרחי ארצות הברית יכולים לנשום לרווחה בהיבט הכלכלי, לפחות לטווח הקרוב, בזכות תכנית ההבראה (Cares Act) המאסיבית של טראמפ.

 

איש עסקים שהפך לנשיא יצליח להציל את כלכלת המדינה שלו?

לאור הנזקים הכלכליים הברורים הנובעים ממגפת הקורונה העולמית, דווקא טראמפ, שיצא לו שם של נשיא קצת מנותק ותמהוני, נעמד על רגליו האחוריות, כך נדמה, כדי להכניס לכלכלה האמריקאית תזרים מזומנים שיאפשר לאזרחים ולבעלי העסקים להישאר עם ראש מעל המים.

חבילת סיוע עצומה של עשרות מיליארדים שוחררה למשק האמריקאי, כדי לתת לכל משק בית, שמכניס מתחת ל-75,000 דולר בשנה, מענק חד פעמי (עם אפשרות למענק נוסף בהמשך) של 1200 דולר ועוד 500 דולר לכל ילד במשפחה.

עוד כמה עשרות מיליארדים הוקצו לצורך מתן מענקים לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו מהמשבר וכנראה יתקשו לחזור לתפקד כשתגיע החזרה לשגרה.

אמנם המענקים יינתנו בתנאי שהעסקים הללו ימשיכו להעסיק את עובדיהם ובכך יתרמו להפחתת אחוזי האבטלה במשק, אבל נראה שהצעד יכול לסייע משמעותית לכלכלה הנאבקת בימים אלה על הישרדותה.

לצד צעדים אלה, ממשלת ארה"ב לא שוכחת את המובטלים וגם הם מקבלים תוספת מכובדת לדמי האבטלה, שתסייע להם להתמודד עם המצב בצורה הנוחה ביותר שאפשר.

עוד סכומי עתק הוקצו לטובת הלוואות לעסקים גדולים הזקוקים לסיוע ובלבד שהם אינם שייכים למשפחת טראמפ, או לבעלי תפקידים אחרים בצמרת השלטון.

אפשר רק לקוות שכמה שיותר מנהיגים ילמדו מהדוגמה האישית של הנשיא כתום השיער וינקטו בצעדים דומים לטובת הכלכלה של המדינות שלהם. אז מה באמת קורה במדינות אחרות בעולם ובמיוחד בישראל?

 

לסיכום – חבילות סיוע בישראל? רק אם אתם אזרחים אמריקאים

כפי שאתם ודאי יודעים, חבילות סיוע של ממש אינן קיימות בישראל. בעלי עסקים נאלצים ללוות סכומים גדולים, אותם יצטרכו להחזיר בהמשך, עובדים שכירים מקבלים דמי אבטלה וכולם עוצרים את נשימתם עד ליום שבו יוכלו לחזור להתפרנס. אבל המצב בארצות הברית לא יכול להיות רחוק יותר.

"ישראלים לשעבר", שהבינו בזמן את הצורך הדחוף לחזור לישראל לתקופת המשבר העולמי וחזרו בחיפזון מארצות הברית, הותירו שם עסקים, בתים, חברים וחשבונות בנק.

אזרחים ישראלים לשעבר, המחזיקים באזרחות אמריקאית, או בגרין קארד, זכאים גם הם לקבל מענק קורונה לאזרחי ארצות הברית, אותה אפשר לקבל ישירות לחשבון הבנק שלכם, עם מעט סיוע מקצועי ממשרד ראיית חשבון כדוגמת מס אמריקה המתמחה במיסוי אמריקאי, החזרים ומענקים אשר תשמח להעמיד לרשותכם את מיטב אנשי המקצוע שיטפלו עבורכם בהליך הבירוקרטי, עד לקבלת הסכום המלא לחשבונכם.

כלכלה
כלכלה
עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים