האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס – מה החוק אומר בנידון?

תוכן עניינים

החוק קובע כללים ברורים מאוד לזכאות לקבלת החזרי מס, אך כללים אלה כה מורכבים ומרובים, עד כי קשה מאוד לאדם מן השורה, שאין לו ידע מקצועי בתחום, להבין אם מגיעים לו החזרי מס.

אז אם אתם רוצים לעשות לעצמכם סדר ולהבין אחת ולתמיד אם מגיעים לכם החזרי מס, המשיכו לקרוא.

 

מי זכאי לקבל החזרי מס?

יש לא מעט חברות שמתעסקות בתחומים אלה, אינדיגו פיננסים היא חברה המתמחה באיתור החזרי מס לשכירים, בעזרת צוות מקצועי. צוות החברה מסביר, כי ריבוי הפניות אליהם קורה בגלל שרוב האנשים בארץ פשוט לא מכירים את הזכויות שלהם ולכן לא פונים לרשויות המיסים כדי לבקש החזרי מס.

יחד עם זאת, כמעט כל עובד בישראל זכאי למעשה להחזרי מס.

איך זה קורה?

 

למה כולם זכאים להחזרי מס?

כל עובד שכיר במדינה משלם מסים דרך השכר החודשי שלו.

חשבת השכר מחשבת את גובה המס לפי השכר הנוכחי ונסיבות שונות שעליהן הצהיר העובד באמצעות טופס 101 בתחילת השנה.

יחד עם זאת, כמעט אצל כולם, חלים שינויים במהלך השנה. שינויים אלה לא תמיד מדווחים לרשויות המס ולכן נשארים ללא מענה.

שינויים רבים מזכים את העובדים בנקודות זיכוי ממס, אשר הפועל, מטרתן להפחית את תשלומי המס של העובד בגלל סיבות שונות כמו למשל:

  • הפחתה ברמת השכר
  • לידת תינוק
  • יציאה לחל"ת
  • פיטורין או עזיבת מקום עבודה
  • יציאה ללימודים
  • יציאה למילואים
  • יציאה לחופשת לידה
  • רכישת ביטוח חיים, או ביטוח אובדן כושר עבודה באופן פרטי מחוץ למסגרת העבודה

 

כל הסיבות לקבלת החזרי מס

קיימות עוד נסיבות רבות, אשר יכולות לזכות את העובד בנקודות זיכוי, אך כאמור, עובדים רבים לא יודעים מה מגיע להם, לא מדווחים ולכן גם לא מקבלים את ההטבה.

כתוצאה, אם עובדים אלה רוצים לקבל את ההנחה במס המגיעה להם לפי חוק, הם יכולים להגיש בדיעבד, בקשה להחזר מס, לאחר ששילמו את המיסים במלואם, כי לא ידעו שהם יכולים לדווח.

למעשה המדינה מאפשרת לעובדים לדווח על החזרי מס גם לאחר 6 שנים ולכן, אפשר לדווח ולקבל החזרים רטרואקטיביים גם על מיסים ששולמו לפני 6 שנים.

 

איך מקבלים את ההחזר?

כדי לקבל את ההחזר, יש להגיש לרשויות המס טופס 135 – בקשה להחזרי מס, בצירוף מסמכים רלוונטיים. יחד עם זאת, מומלץ לפנות לרשויות בעזרת גוף מקצועי, שכן בדיקה מעמיקה וחישוב מדויק מאפשרים לכם להימנע מטעויות ועיכובים ולממש את מלוא הסכום שמגיע לכם, אשר יכול להגיע לסכומים גדולים.

 

לסיכום, החזרי מס מגיעים כמעט לכל עובד במדינה – שכירים בעיקר, אך גם עצמאים, אשר לא מכירים את הזכויות שלהם ולכן משלמים מס בשיעור גבוה ממה שצריך. פנייה מסודרת לרשויות המס, יכולה להפתיע אתכם ולהסתיים בהעברה בנקאית של סכום נכבד לחשבון הבנק שלכם.

האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס - מה החוק אומר בנידון

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים