כמה עולה שיפוץ המרפסת?

תוכן עניינים

כאשר משפצים את הבית, זה הזמן גם לשפץ את המרפסת כדי שתהיה מותאמת לצרכים של המשפחה, לאירוח ואתנחתא גם בימי החורף. המאמר יעסוק בשיפוץ המרפסת וכמה הוא עולה.

 

כיצד תשפצו את המרפסת לחורף?

המרפסת היא חלק מהבית ומשמשת אותנו בעיקר בימים נעימים כאשר רוצים להתרווח וליהנות מהאוויר הצח, לארח ולעשות ברביקיו או סתם לשבת ולשתות בירה קרה. בדומה לכך, ניתן ליהנות מהמרפסת גם בימי החורף הגשומים מבלי פחד להירטב.

לשם כך צריך לסגור את המרפסת או לעשות שימוש בפרגולה. סגירת מרפסת באמצעות פרגולה מאלומיניום של יותר מ-20 מ"ר תצטרך להיות מאושרת על ידי הרשות המקומית. לעומת זאת, סוכך קל העשוי מבד אינו דורש אישור אך הוא פחות פרקטי. כאשר מדובר במרפסת שאינה פוגמת במרחב הציבורי ניתן להתקין את הפרגולה ללא היתר.

 

יתרונותיה של הפרגולה

הפרגולות הן סוככים קבועים המעניקים צל בימים חמים וקורת גג בימים גשומים והן נפוצות בארץ מכיוון שהן זולות. ניתן לרכוש פרגולות מעץ במחיר של 360-600 ₪ למטר, פרגולות מאלומיניום ב- 500-1,500 ₪ למ"ר, פרגולות עם גג מתכוונן ב- 1,100-1,900 ₪ ופרגולות עם גג מתקפל ב- 1,000-1,700 ₪.

ישנן גם פרגולות העשויות מבד וחומרים אחרים ולכן המגוון רחב וניתן לבחור את הפרגולה האידאלית בשבילכם. יתרון נוסף הוא שאין צורך לתחזק אותה, למעט זו העשויה מעץ. אותה יש לשייף ולשמן אותו כדי לא לפגוע בעץ הטבעי. בנוסף, הפרגולה מעניקה מראה יוקרתי ומעוצב למרפסת ומשמשת את כל בני הבית.

 

כיצד להתקין את הפרגולה?

כאשר מתקינים את הפרגולה צריך ליצור מרווח בינה לבין מעקה המרפסת. היא צריכה להוות כשליש משטח המרפסת או עד 20 מ"ר.

את ההתקנה מומלץ לעשות באמצעות מתקין פרגולות מקצועי שגם יעזור לכם לבחור את הסוג המתאים למרפסת שלכם. הפרגולה אינה רק משמשת ליופי, אלא צריכה להיות ממוקמת באופן שיעניק למרפסת צל ולכן חשוב לתכנן אותה עם איש מקצוע.

 

ריצוף המרפסת

מלבד התקנת הפרגולה, מומלץ להשקיע גם בריצוף חדש. השיקול להחלפת הריצוף במרפסת צריך להיות בהתאם לתקציב שלכם ובהתאם לשטח שלה. חשוב לרצף אותה במרצפות השונות מאלו הנמצאות בתוך הבית ולבחור בגוון המתאים לטעמכם האישי. במידה ולא התקנתם פרגולה יש לבחור בריצוף איכותי כדי שלא יפגע ממזג האוויר.

את פירוק המרצפות הישנות והרכבת החדשות יכול לבצע קבלן שיפוצים, אך חשוב לבחור באיש מקצוע מנוסה ומוכשר. ניתן לרצף את המרפסת בחומרי גלם שונים כמו: קרמיקה, גרניט פורצלן, אבן טבעית, אבנים משתלבות, בטון או דק בהתאם לתקציבכם.

בממוצע הריסת מרפסת ישנה ופינוי שלה יכול לעלות כ-2,500 ₪ וריצוף חדש כ-400 ₪ למ"ר בהתאם לחומר. אופציה נוספת היא לעשות הדבקת אריחים על הקיים שעולה בממוצע כ-250 ₪ למ"ר ללא עלות האריחים.

 

פרגולה מעוצבת בחוץ

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים