כמה יעלה דרכון פורטוגלי לכל המשפחה

תוכן עניינים

הוצאתו של דרכון פורטוגלי כוללת יתרונות רבים לכל המשפחה הכוללים בין היתר את היכולת לטייל בחופשיות לאורך כל אירופה, לעבוד וללמוד בה מבלי לשלם תשלומים משמעותיים על כך – היתרונות האלו מושכים מאוד ישראלים רבים.

בנוסף, רבים הישראלים שבוחרים להוציא את הדרכון הפורטוגלי כמשפחה – דבר הגיוני מאוד שבסופו של יום חוסך עלויות רבות. במאמר זה יוסברו העלויות השונות של הוצאת דרכון פורטוגלי לכל המשפחה ואת התהליך הנוגע לכך.

 

מדוע זה זול יותר?

כאשר מדובר על הגשת הדרכון לכל המשפחה מדובר על תהליך שהוא משמעותית זול יותר משום שרוב העבודה העובדתית (שיכולה להגיע לאלפי שקלים) משותפת לכל בני המשפחה. לכן, כאשר מסתמכים על אותן עובדות זה מוזיל מאוד את שאר הדרכונים, לכן, האפשרות להוזלה  של דרכון פורטוגלי מחיר יכולה להוביל לכך שהעלות של הדרכונים הנוספים תהיה בפחות מעשרת אלפים שקלים בלבד.

בנוסף, במשרדים רבים המתעסקים בהוצאה של דרכון פורטוגלי, מעוניינים לטפל בתיקים של משפחות ולכן מייצרים עסקאות שבהן משתלם במיוחד להוציא דרכון פורטוגלי בתור משפחה – מה שיכול להוזיל את התהליך באלפי שקלים.

כאשר מדובר על הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים, ישנן שתי אפשרויות העומדות בפני ההורים, או הוצאה מכוח דם (במידה והם נולדו לאחר שלהודים ישנה אזרחות, במידה ולאו ישנו מסלול אלטרנטיבי כפי שיפורט בהמשך) או הוצאה מכוח הוכחת קשר לגירוש פורטוגל כאשר כל אחד עדיפה כאשר העובדות אחרות.

 

קבלת האזרחות מתוקף ההורים

ככל שההורים של הילד כבר הוציאו דרכון פורטוגלי יחד – לכל אחד מן הילדים ישנה הזכות להיהפך להיות אזרחים פורטוגליים. עם זאת, ישנו הבדל בין ילדים שנולדו לאחר שלהורים יש את הדרכון ובין ילדים שנולדו ורק אז ההורים הוציאו את הדרכון, בעוד שבמצב האחרון ההוכחה היא מעט מורכבת יותר שכן יש להוכיח זיקה עכשווית לפורטוגל.

על אף שמדובר במונח מעט מפחיד – הוא למעשה בכלל לא. ככל שהילד צעיר יותר דרושה זיקה נמוכה יחסית (למשל טיולים בפורטוגל או אהבת סדרות פורטוגליות), אך ככל שהילד מתבגר הזיקה הדרושה היא משמעותית יותר ויכול להיות שעדיפה האפשרות השנייה, הוצאת אזרחות עצמאית.

 

הוצאת אזרחות עצמאית

במידה והילדים מגיעים לגיל שמונה עשרה, עדיף להגיש את הבקשה לדרכון שלהם יחד עם שאר בני המשפחה הבגירים. הוצאת דרכון מן הסוג הזה לא תדרוש זיקה עכשווית אלא את המסלול הרגיל להוצאתו של דרכון פורטוגלי הכוללת הוכחת קשר משפחתי לגירוש פורטוגל.

כאמור, את הקשר הזה ממילא מבססים לשאר קרובי המשפחה כך שזוהי מלאכה פשוטה יחסית שלא דורשת עלויות רבות או זמן רב – מה שהופך את הוצאת הדרכון בגיל זה לאטרקטיבית עוד יותר, הן משום שהיא פשוטה והן משום שישנן עסקאות טובות על מצבים מן הסוג הזה.

דרכון פורטוגלי

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
אזרחות אירופית לכל ישראלי

בשנים האחרונות חלה עלייה מסיבית בהתעניינות של ישראלים לגבי קבלה של אזרחות אירופית, ובפרט פורטוגלית. למי יש סיכוי להצליח ובמה זה כרוך? כל הפרטים אזרחות

ויזה לארה"ב

הוצאה של ויזה לארה"ב היא תהליך מורכב אשר מצריך זמן ומאמץ. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי כיום ישנה דרך להימנע מהוצאה של ויזה –

איך להוציא דרכון פורטוגלי

חושבים שאולי תוכלו להוציא דרכון פורטוגלי? הייתם רוצים לנסות את האופציה הזאת גם עבור הילדים? אם כך, אין ספק ששווה לעשות זאת, כי אם יש