ידועים בציבור – מה ההשלכות המשפטיות?

תוכן עניינים

אנשים רבים כיום בוחרים לא להתחתן אך לנהל חיים משותפים שכוללים משק בית, משפחה, נכסים ועוד- דברים שנכללים תחת הגדרת "ידועים בציבור". למעמד זוגי חוקי זה יש כל מיני השלכות משפטיות שכדאי לדעת עליהן. כדי לעזור לכם, ריכזנו חלק מהפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על ידועים בציבור.

 

הגדרת ידועים בציבור על ידי בית המשפט

קודם כל, בואו נבין איך בית המשפט מחליט על זוג שהם ידועים בציבור. קיימים מספר קריטריונים. קודם כל, בוחנים את קיום חיי האישות והמשפחה, כלומר האם בין בני הזוג הייתה מחוייבות, אהבה ואינטימיות. לאחר מכן ייבחן משק הבית המשותף- האם בני הזוג חיו יחדיו, האם לכל אחד מהם היו מחוייבויות כלפי הבית והניהול שלו וכדומה.

גם קריטריון הזמן יילקח בחשבון- האם הזוגיות נמשכה שנים רבות או מדובר בקשר חולף. ייתכן שבית המשפט ישאל מדוע בני הזוג לא יתחתנו, אם זה מסיבות אידיאולוגיות או מתוך חוסר מחוייבות אחד לשני.

 

נכסים ורכוש משותפים

כשזוג נשוי באופן חוקי בישראל, חזקת שיתוף הנכסים חלה על בני הזוג. כלומר הנכסים ושאר הרכוש שלהם הם משותפים. במידה ובני הזוג נפרדים, אלא אם כן נחתם הסכם אחר, הנכסים שייכים לשניהם במידה שווה. אין כך הדבר אצל זוג ידועים בציבור. הזוגיות כשלעצמה אינה ראייה מספקת לכך שיש לאחד הצדדים זכויות כלשהן כלפי נכס של הצד השני.

אם רוצים שכך יהיה הדבר יש לחתום על הסכמים. לאחר פרידה יהיה צורך להביא ראיות בנוגע לכוונת שיתוף הנכסים. אם אתם מחפשים עורך דין שמתמחה במקרים כאלה ניתן להיכנס לאתר זה לפרטים נוספים.

 

זכויות ירושה

יש ידועים בציבור שחוששים שמאחר והם לא נשואים על פי חוק, אם חלילה יקרה משהו לאחד מבני הזוג- בן הזוג השני לא יהיה זכאי לזכויות הירושה. אך החוק בארץ לא מפלה ידועים בציבור במקרה זה. זכויות ירושה חלות גם על בני זוג שלא התחתנו כל עוד בית המשפט רואה בהם כידועים בציבור וכל עוד אין צוואה שמורה אחרת. למרות זאת, עדיין מומלץ לערוך צוואה מסודרת בעניין הזה בכדי למנוע בעיות עתידיות.

 

מזונות

כשזוג נשוי מתגרש, לאחר הפרידה האישה והילדים המשותפים זכאים למזונות מהבעל. גם במקרים בהם זוג ידועים בציבור נפרד הזכות הזאת נשמרת. גם אם אין ילדים משותפים, האישה עדיין יכולה לקבל מזונות מבעלה אם הייתה תלויה בו כלכלית במהלך החיים המשותפים שלהם. את זה ניתן יהיה להוכיח בבית משפט. זכות זאת ניתנת לצורך שיקום כלכלי של בת הזוג.

 

הסכם ממון של ידועים בציבור

כדי להסדיר את כל העניינים המשפטיים בין בני זוג ידועים בציבור, מומלץ לערוך הסכם ממון משותף שבו יהיה מפורט על חלוקת הרכוש והנכסים. יש לעשות זאת באמצעות עורך דין מומחה.

השלכות משפטיות

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים