איך עובד תהליך מכירת דירה ע"י תושב חוץ

תוכן עניינים

יש בישראל המון דירות אשר נמצאות בבעלות של אנשים המוגדרים על פי החוק כתושבי חוץ. יש לכך משמעויות כלכליות רבות ושונות במצב בו תושב חוץ מעוניין למכור את דירתו, בין היתר נכללת האפשרות למכור את הדירה על ידי הוראה מרחוק, וגם האפשרות לקבלת זכאות מפטור מס שבח. בכל למצות את המיטב מכל האפשרויות הללו, חשוב להכיר את התנאים, התהליכים וכל מה שחשוב במצבים כאלו.

 

מיהו תושב חוץ

לפני שנדון במצב של מכירת דירה על ידי תושב חוץ, רצוי להבין ולהכיר את המשמעות של המונח תושב חוץ קודם לכן. על פי ההגדרה בפקודת מה הכנסה, תושב חוץ הוא מי שמרכז חייו אינו בישראל, או מי שהוכיח כי הוא שהה בשנת המס הרלוונטית ברובה מחוץ לישראל. ההגדרה הזאת רלוונטית לגבי התחום של מכירת דירה על ידי תושב חוץ, מכיוון שזאת ההגדרה אלי המתייחס חוק מיסוי מקרקעין.

 

שלבי מכירת הדירה

המכירה של הדירה כוללת שני שלבים עיקריים, השלב הראשון זה שלב ההחלטה על שיווק הדירה למכירה. בשלה הזה, המוכר צריך לקבוע את המחיר תמורתו ירצה למכור את הדירה שלו. לאחר מכן, בשלב השני, זה שלה ההתקשרות עם הקונה דרך הרכבת החוזה המפורט והוצאת החוזה לפועל. מומלץ לקבל סיוע בשלבים הללו בשירותים של עורך דין מומחה.

 

דיני המס

יש רכיב נוסף וחשוב, עם משמעות גדולה לתהליך מכירת הדירה, וזהו כמובן עניין תשלום המס. אנשים שלא מתעסקים במכירות דירות לפרנסתם, המס הצפוי לחול עליהם, זהו מס שבח מקרקעין. זהו מס אשר חל על כל מכירת דירה, חוץ ממקרים מסוימים אשר מזכים בפטור בגין מס זה.

 

קביעת המחיר

עבור תושב חוץ, בכדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של הסיטואציה, זה מתחיל מהערכת שווי נכונה המבוססת על בדיקה מעמיקה של מצבה של הדירה בכמה היבטים. כך, אם מדובר בנכס עם הרבה פוטנציאל, ניתן לכלול את הפוטנציאל בתהליכי התחדשות עירונית, ובכך להעלות את ערכו משמעותית. אך שימו לב, ככל שהנכס מצוי תחת מגבלות משפטיות כמו אזהרות מגבילות או בעיות הגדרות, זה עשוי להדפי לרעה מה שיהיה ניתן להפיק מימנו.

 

ניסוח החוזה

בשלב ניסוח החוזה, חשוב לכלול כמה רכיבים עיקריים, כמו מועד העברת התשלומים, ומה יהיה ההליך במצב של אי עמידה בתשלומים. בנוסף, חשוב שהחוזה יסדיר גם את האחריות של הקונה לבדוק את הנכס טרם החתימה.

 

קבלת פטור ממס שבח לתושב חוץ

פטור ממס שבח יינתן למי שאין בבעלותו דירה נוספת, בשונה מתושב ישראל שאחזקות הנדל״ן שלו מתועדות אצל הרשויות, תושב חוץ יצטרך להוכיח את זה על ידי אישור רשמי מהרשויות במקום מושבו, שאכן אין בבעלותו דירות נוספות, וכך יהיה זכאי לקבלת הפטור.

 

לסיכום

התהליך למכירת דירה, גם בתור תושב חוץ, מצריך ביחס רב לכל הפרטים המוכרים שיש בכל תהליך מכירת דירה. עם כמה הטבות קלות, או שינויים ודרישות, בהתאם למצב. הכי חשוב זה לדאוג לייעוץ עם עורך דין מומחה, שינחה אתכם בתהליך ויעזור לכם לעשות הכל בצורה המיטבית עבורכם.

דִירָה

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים