איך מנקים מעשנת בשר אחרי השימוש?

תוכן עניינים

מעשנת בשר צוברת לכלוך רב לאחר מספר שימושים ובמידה ולא תשמרו על ניקיונה היא עלולה לעבוד פחות טוב ולהישחק במהירות רבה יותר עם השנים. במאמר הבא נסביר איך לנקות את המעשנת בסיום הארוחה באופן בטיחותי שישמור עליה.

 

בטיחות

לאחר כיבוי המעשנת, אוורור תא הבעירה ממשיך לעבוד כשעה נוספת וחשוב להקפיד לא להתחיל את הניקוי או להזיז את המעשנת עד שהאוורר מפסיק. לאחר שהאוורור פסק ניתן להתחיל בניקוי. כלל נוסף לשמירה על מעשנות בשרים הוא לא להכניס מים לתוכן כאשר אנו מנקים את החלקים הפנימיים, פעולה כזו עלולה להרוס את המעשנת ולפגוע בה.

 

ניקוי עדין

לא משנה אם אתם מנקים את ארובת העשן או את החלקים הפנימיים, מומלץ לנקות אך ורק בעזרת מטלית לחה ומעט סבון. יש להקפיד על ניקוי עדין מאוד על מנת לא להרוס את ציפוי החלקים והחלקים עצמם של המעשנת ולפגוע בה. ניקוי קבוע לאחר כל שימוש ותחזוקה שוטפת יעזרו לשמור על המעשנת על מנת שתשרת אתכם שנים רבות במצב מעולה.

 

ניקוי מאגרי השומן

רוב הלכלוך הקשה שנשאר מהבישול הוא השומן של הנתחים שמטפטף ונוזל לעבר תעלת הניקוז ומצטבר במיכל שנועד לכך. לאחר כל שימוש יש לנקות את התעלה והמכל על מנת שבפעמים הבאות השומן יעבור שם באופן חלק. מומלץ לנקות את השומן לאחר הארוחה כאשר המעשנת חמה והשומן לא התקשה עדיין והפך לקשה. מקום נוסף שמצטבר בו לכלוך רב הוא מגירת השומן והאפר אותה ניתן לשלוף ולנקות בקלות את השאריות בסיום הארוחה.

 

שמירה חיצונית

מעשנת איכותית מחומרים חזקים לא תיהרס כל כך בקלות אך בכל זאת, כדי למנוע חלודה וקורוזיה שעלולות להיווצר בעקבות תנאי מזג האוויר כמו גשם, רוחות, אבק ושמש חזקה כדאי להשתמש בכיסוי תואם למעשנת. כיסוי עמיד וחזק ישמור על המעשנת ממזג האוויר כל זמן שהיא לא עובדת וכך לחות, אבק וגשם לא יחדרו אליה. ניתן לקנות את המעשנת מבחוץ עם מטלית לחה ומעט סבון לאחר כל שימוש.

 

רשת הצלייה

רשת צלייה היא אחד החלקים במעשנת שצוברים הכי הרבה לכלוך מאחר ועליה מונח הבשר. ברשת צלייה איכותית יש לנהוג בעדינות ולא לנקות אותה באגרסיביות עם חומרים חזקים ומברשות לא מתאימות. אחת למספר שימושים יש להשרות את הרשת כחצי שעה עם מים וסבון ולאחר מכן לנקות אותה עם סקוץ׳ בעדינות.

מעשנת מספקת עבורכם תהליכי עישון שהופכים את טעם הבשר למדהים בכל ארוחה. על מנת שהטעם יישאר מעולה והמעשנת תעבוד באופן שוטף וקל, חשוב להשתמש בה בצורה נכונה ולהקפיד על ניקוי עדין ושל מאגרי השומן, רשת הצלייה והחלק החיצוני של המעשנת, וכמובן תחזוקה שוטפת שתשמור על המעשנת גם כאשר היא אינה עובדת.

עישון בשרים

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הגנת הפרטיות

לכל אזרח שמורה הזכות לפרטיות, אשר היא זכות בסיסית המעוגנת בחוק. מה קורה במידה וישנה הפרה של הפרטיות? המומחים של משרד טיטונוביץ ושות' מסבירים.  הגנת

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית היא חיונית ביותר למעסיקים אשר רוצים לבדוק את כושר העבודה של העובדים העתידים, כמו גם במקרה בו העובד נפגע. כיצד תוכלו גם

איך תפיקו אירוע במשרד עורכי דין

 אירועים ללא יוצא מן הכלל הם אירועים מרגשים שמצריכים השקעה רבה על מנת להפוך אותם למוצליים מכל הבחינות. בין אם מדובר בחתונה, בר מצווה או

10 סיבות לביצוע התחדשות עירונית

מתלבטים לגבי ביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם? ובכן, להלן 10 סיבות לביצוע. התחדשות עירונית – תהליך אפקטיבי אשר לו שורה של יתרונות בעשור האחרון ניתן

תביעת חברת ניקיון שלא עמדה בהסכם

מוסדות ציבור רבים, מפעלים ובתי עסק רבים, כמו גם בנייני מגורים שיש בהם דיירים מרובים, שוכרים כיום את שירותיהן של חברות ניקיון. שירותי הניקיון הניתנים